Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Znalosti první pomoci u studentů FTVS UK a FSV UK
Jelínek, Ondřej ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Znalosti první pomoci u studentů FTVS UK a FSV UK Cíl práce: Hlavním cílem práce bylo pomocí anketního šetření zjistit, zdali existuje statisticky významný rozdíl ve znalostech zásad první pomoci u studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu UK a Fakulty sociálních věd UK. Vedlejším cílem bylo zjistit, zdali existují statisticky významné rozdíly ve znalostech zásad první pomoci vzhledem k pohlaví, typu studia, absolvování kurzu či školení první pomoci a absolvování předmětu "První pomoc". Metodika: Ke sběru dat bylo využito anketní šetření. Anketa byla vytvořena s pomocí formuláře Google Forms a následně distribuována skrz sociální síť Facebook. Anketu vyplnilo 62 studentů FTVS UK a 67 studentů FSV UK. Po ukončení sběru dat byla data stažena jako soubor Microsoft Excel a následně statisticky zpracována. V programu Microsoft Excel byl pro dílčí soubory vypočten aritmetický průměr a směrodatná odchylka, modus, medián, maximum a minimum. Pro testování rozdílu mezi soubory a testování normality rozložení dat byl použit software RStudio. Pro testování rozdílu mezi dvěma soubory byl použit Mann-Whitneyho U test a pro porovnání více než dvou souborů Kruskal-Wallisův test. Výsledky: Nebyl zjištěn statisticky významný rozdíl vzhledem k příslušnosti k některé z fakult, pohlaví, typu studia, absolvování...
Znalosti první pomoci u u studentů FTVS UK a FSV UK
Jelínek, Ondřej ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Znalosti první pomoci u studentů FTVS UK a FSV UK Cíl práce: Hlavním cílem práce bylo pomocí anketního šetření zjistit a porovnat znalosti zásad první pomoci u studentů Fakulty tělesné výchovy a sportu UK a Fakulty sociálních věd UK. Vedlejším cílem bylo zjistit, zdali existuje vztah mezi znalostmi zásad první pomoci a pohlavím, respektive ročníkem studia. Metodika: Ke sběru dat bylo využito anketní šetření. Anketa byla vytvořena s pomocí formuláře Google Forms a následně distribuována skrz sociální síť Facebook. Odpovědělo celkem 64 respondentů. Po ukončení sběru dat byla data stažena jako soubor Microsoft Excel a následně kódována a statisticky zpracována. V programu Microsoft Excel byly pro dílčí soubory vypočteny míry centrální tendence (aritmetický průměr, modus a medián) a míry variability (rozptyl, směrodatná odchylka). Dílčí soubory byly porovnávány Mann- Whitneho U testem pomocí online kalkulátoru. Výsledky: S přihlédnutím k velikosti souboru studentů FSV UK byly testovány rozdíly mezi studenty FTVS UK a FSV UK, mezi ženami a muži studujícími FTVS UK a mezi studenty 1. - 3. ročníku a zbylými ročníky FTVS UK. Žádný z rozdílu nebyl shledán jako signifikantní. Klíčová slova: resuscitace, anketní šetření, život ohrožující stavy, zdraví
První pomoc v rámci středního vzdělávání
Valenta, Jan ; Malá, Michaela (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: První pomoc v rámci středního vzdělávání Cíle: Cílem práce je srovnání znalostí první pomoci žáků vybraných středních škol v Karlových Varech a dále jejich případný vztah k počtu vyučovacích hodin s tematikou první pomoci a k použitým vyučovacím metodám. Metody: V naší teoreticko-výzkumné práci jsme použili metodu analýzy a metodu komparace. Analyzovány byly dostupné školské dokumenty, data získaná při testování znalostí žáků a data získaná pomocí anketního šetření od učitelů. Sběr dat probíhal pomocí vytvořeného testu a anketního šetření. Následovalo srovnání dat. Výzkumný soubor tvořilo 82 žáků a 4 učitelé ze 4 vybraných středních škol v Karlových Varech. Výsledky: Zjistili jsme minimální rozdíly ve znalostech první pomoci u žáků vybraných středních škol v Karlových Varech. Nenašli jsme přímou souvislost mezi znalostmi žáků a počtem vyučovacích hodin první pomoci a použitým vyučovacím metodám. Klíčová slova: Střední škola, školská legislativa, vyučovací metody, život ohrožující stavy, Rámcový vzdělávací program, Školní vzdělávací program
Připravenost budoucích učitelů 1. stupně ZŠ poskytnout první pomoc žákům v život ohrožujících stavech
Kutmonová, Jitka ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Název: Připravenost budoucích učitelů 1. stupně ZŠ poskytnout první pomoc žákům v život ohrožujících stavech Abstrakt: Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku připravenosti budoucích učitelů základních škol v poskytování první pomoci žákům v život ohrožujících stavech. V úvodu je popsána motivace, která vedla ke zpracování tématiky a následují cíle stanovené pro tuto práci. Teoretická část se věnuje definování první pomoci, začlenění tématu do školských dokumentů a programů, dále stručně specifikům žáka mladšího školního věku z pohledu poskytování první pomoci, podrobně popisuje jak kontaktovat záchrannou službu a věnuje se prevenci. Podrobně popisuje univerzální postup poskytování první pomoci ve třech krocích a doplňuje je o poznatky z praxe se žáky mladšího školního věku. Praktická část se zabývá připraveností budoucích učitelů v oblasti poskytování první pomoci v život ohrožujících stavech, ověřované na základě dotazníkového šetření. Dále analyzuje, zda dokážou budoucí učitelé správně reagovat v situacích ohrožujících život žáků. V závěru se nachází stručné zhodnocení dosaženého cíle. Klíčová slova: první pomoc, učitel, žák, první stupeň základní školy, život ohrožující stavy
Znalosti dětí mladšího školního věku o život ohrožujících stavech
Procházková, Jana ; Eislerová, Iva (vedoucí práce) ; Burišková, Klára (oponent)
Bakalářská práce se zabývá zkoumáním znalostí dětí mladšího školního věku o život zachraňujících stavech. Konkrétním vzorkem byla skupinka čtrnácti dětí navštěvujících druhou třídu základní školy v okrese Praha- západ. Cílem mé práce bylo jednak udělat si představu o tom, co děti ve věku kolem osmi let vědí o neodkladné první pomoci, ale také poskytnout jim návod jak v neznámých krizových situacích postupovat. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část je členěna na jednotlivé kapitoly. Nejdříve se zabývám úvodem do problematiky neodkladné péče, složkami a fungováním integrovaného záchranného systému a uvádím některé statistické údaje Zdravotnické záchranné služby Středočeského kraje. Druhá kapitola je věnována obecným postupům doporučeným při poskytování první pomoci. V poslední kapitole popisuji jednotlivé vybrané stavy ohrožující život a postup při poskytování první pomoci. V empirické části je uvedena metodika a organizace výzkumného šetření, pro které jsem použila kvalitativní metodu focus groups ve spojení s praktickým nácvikem některých postupů neodkladné první pomoci. Je zde také obsaženo procentuální a grafické vyhodnocení výsledků výzkumu a jeho cílů. Tato část práce je zakončena diskuzí. Klíčová slova: život ohrožující stavy, neodkladná první pomoc, kardiopulmonální resuscitace,...
Úroveň znalostí postupů první pomoci u trenérů florbalu
Kylarová, Radka ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Vilikus, Zdeněk (oponent)
Název: Úroveň znalostí postupu první pomoci u trenérů florbalu Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce bylo zjistit úroveň znalostí postupů první pomoci u trenérů florbalu v nejvyšší ženské soutěži v České republice. Metody: V moji práci jsem použila anonymní anketní šetření. Anketa se skládala ze dvou částí, kdy první (zjišťovací) část obsahovala 7 otázek a druhá (znalostní) část obsahovala 15 otázek. Skupina respondentů se skládala ze 17 trenérů a trenérek s licencí B. Anketní šetření proběhlo ve spolupráci s Českou florbalovou unií a získaná data byla vyobrazena pomocí grafů. Výsledek: Na základě anonymního šetření bylo zjištěno, že trenéři i trenérky většinou mají zkušenosti s poskytováním první pomoci na florbalových tréninzích, nebo zápasech. Nejvíce se vyskytující úrazy byly ty nejméně vážné jako vyražený dech, natažení svalů/vazů. Z výsledků vyplynulo, že znalosti trenérů nejsou dostačující (průměrné procento správných odpovědí u respondentů celkem činí pouhých 62 %), a navíc bývají ovlivněny rozsahem kurzu první pomoci a dobou, která uplynula od jeho absolvování. Ale ani absolventi, kteří absolvovali nadstandardní kurz první pomoci v roce 2015 a později, nebyli příliš úspěšní (průměrné procento správných odpovědí je jen 71 %). Klíčová slova: florbal, trenér, český florbal, první pomoc,...
Úroveň znalostí postupů první pomoci u trenérů florbalu
Kylarová, Radka ; Majorová, Simona (vedoucí práce) ; Prokešová, Eva (oponent)
Název: Úroveň znalostí postupu první pomoci u trenérů florbalu Cíle: Hlavním cílem této bakalářské práce bylo zjistit úroveň znalostí postupů první pomoci u trenérů florbalu v nejvyšší ženské soutěži v České republice. Metody: V moji práci jsem použila anonymní anketní šetření. Anketa se skládala ze dvou částí, kdy první (zjišťovací) část obsahovala 7 otázek a druhá (znalostní) část obsahovala 15 otázek. Skupina respondentů se skládala ze 17 trenérů a trenérek s licencí B. Anketní šetření proběhlo ve spolupráci s Českou florbalovou unií a získaná data byla vyobrazena pomocí grafů. Výsledek: Na základě anonymního šetření bylo zjištěno, že trenéři i trenérky většinou mají zkušenosti s poskytováním první pomoci na florbalových tréninzích, nebo zápasech. Nejvíce se vyskytující úrazy byly ty nejméně vážné jako vyražený dech, natažení svalů/vazů. Z výsledků vyplynulo, že znalosti trenérů nejsou dostačující a také bývají ovlivněny stářím absolvovaného kurzu první pomoci. Klíčová slova: florbal, trenér, první pomoc, postup, úraz, život ohrožující stavy
První pomoc poskytovaná osobami po poranění páteře a míchy
Zachoval, Jakub ; Malá, Michaela (vedoucí práce) ; Majorová, Simona (oponent)
Název práce: První pomoc poskytovaná osobami po poranění páteře a míchy Cíle práce: Cílem mé bakalářské práce je zjistit jaké jsou praktické možnosti při poskytování první pomoci u osob po poranění páteře a míchy. Dále pak zjistit, zdali jedinci upoutaní na invalidní vozík jsou schopni dostatečně kvalitně poskytnout první pomoc. Metodika práce: V práci jsem použil tři metody sběru dat. První metodou, která sloužila ke zjištění osobní anamnézy a základních teoretických znalostí u sledovaného souboru, bylo anketní šetření. Druhou metodou byl neřízený rozhovor, kterým jsem zjistil doplňující informace. Třetí metodou sběru dat bylo pozorování, kde jsem sledoval praktické možnosti, postupy a techniku první pomoci při řešení vybraných život ohrožujících situací u jednotlivých probandů. Výsledky práce: Na základě pozorování jsem zjistil, že všichni probandi jsou schopni vyhodnotit stav vědomí, zprůchodnit dýchací cesty a jsou schopni poskytnout první pomoc při dušení cizím tělesem a při zástavě dechu u dítěte do 1 roku. Dále jsem zjistil, že probandi s výškou léze do Th7 jsou schopni uložit dospělého pacienta do stabilizované polohy a popřípadě zahájit resuscitaci jedince, který je v bezvědomí a nedýchá pravidelně. Dle získaných výsledků z testu teoretických znalostí bylo zjištěno, že všichni jedinci mají...
Úroveň znalostí první pomoci u pilotů paraglidu v ČR a porovnání vzdělávání v této oblasti s vybranými zahraničními státy
Studená, Barbora ; Prokešová, Eva (vedoucí práce) ; Malá, Michaela (oponent)
Název: Úrove znalostí první pomoci u pilot paraglidu v ČR a porovnání vzd lávání v této oblasti s vybranými zahraničními státy Cíl: Cílem práce bylo zjistit teoretické znalosti první pomoci u pilot paraglidu v ČR a porovnat vzd lávání v této oblasti s vybranými zahraničními státy. Dalším cílem bylo zjistit počet nehod a druh zran ní p i bezmotorovém paraglidingu v letech 2012 - 2016, kde by se znalost první pomoci uplatnila. Metodika: Data týkající se nehodovosti v paraglidingu jsme získali od Jana Hájka, hlavního inspektora provozu PG. P evedli jsme je z písemné do elektronické formy a zpracovali v programech Microsoft Excel a Microsoft Word. Pro porovnání, zda jsou piloti vzd láváni v první pomoci v rámci paraglidingových kurz , jsme zvolili elektronické dotazování. Odpov na t i otázky jsme dostali od 13 zemí a získaná data zpracovali v programech Microsoft Excel a Microsoft Word. Ke sb ru dat týkajících se znalostí první pomoci bylo využito anketní šet ení. Výzkumu se zúčastnilo 103 respondent , z toho 85 muž a 18 žen. Získaná data byla importována do programu STATA, pomocí kterého jsme vypočítali základní statistické údaje. Výsledky a diskuze: Zjistili jsme, že se v letech 2012 - 2016 se na území České republiky stalo 64 leteckých nehod, z toho 3 smrtelné. To, že se i p es zvyšující se počet...
Připravenost budoucích učitelů 1. stupně ZŠ poskytnout první pomoc žákům v život ohrožujících stavech
Kutmonová, Jitka ; Ehler, Edvard (vedoucí práce) ; Pavlasová, Lenka (oponent)
Název: Připravenost budoucích učitelů 1. stupně ZŠ poskytnout první pomoc žákům v život ohrožujících stavech Abstrakt: Tato diplomová práce je zaměřena na problematiku připravenosti budoucích učitelů základních škol v poskytování první pomoci žákům v život ohrožujících stavech. V úvodu je popsána motivace, která vedla ke zpracování tématiky a následují cíle stanovené pro tuto práci. Teoretická část se věnuje definování první pomoci, začlenění tématu do školských dokumentů a programů, dále stručně specifikům žáka mladšího školního věku z pohledu poskytování první pomoci, podrobně popisuje jak kontaktovat záchrannou službu a věnuje se prevenci. Podrobně popisuje univerzální postup poskytování první pomoci ve třech krocích a doplňuje je o poznatky z praxe se žáky mladšího školního věku. Praktická část se zabývá připraveností budoucích učitelů v oblasti poskytování první pomoci v život ohrožujících stavech, ověřované na základě dotazníkového šetření. Dále analyzuje, zda dokážou budoucí učitelé správně reagovat v situacích ohrožujících život žáků. V závěru se nachází stručné zhodnocení dosaženého cíle. Klíčová slova: první pomoc, učitel, žák, první stupeň základní školy, život ohrožující stavy

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.